By No Zebra

Skab trafik med content marketing

Syv vigtige content marketing-råd, der skaber trafik til dit website

2017-udgaven af Skandinaviens største content marketing-konference, Clever Content, havde som altid klemt en masse guldkorn, cases og trends ind i programmet.

No Zebras content marketing & SoMe-team var naturligvis med for at lade sig inspirere og sikre, at vi yder værdiskabende rådgivning til vores kunder og hele tiden er på forkant med udviklingen.

Vi har herunder samlet syv af de vigtigste pointer fra Clever Content 2017. Så hvis du ikke ved, hvad du skal lave i de stille arbejdsuger henover sommeren, kan du passende gå i krig med nogle af nedenstående ideer.

1) Personalisér, personalisér, personalisér

Udnyt teknologi og data til at personalisere content, så du sikrer forbrugerne gode, individualiserede oplevelser. Det kan ikke blive for meget. Start med at skitsere kunderejsen og touch points, indsaml forbrugerindsigter og tilpas content individuelt til kunderne.

Det er vigtigt som en del af personaliseringen at indtænke forbrugernes kontekst: Smartphones, smartwatches og andre smarte enheder skaber adskillige touch points og kan give indsigt i kunderejsen og konteksten.

Når dit content rammer naturligt ind i forbrugernes kontekst, bliver det relevant og personligt – og dette kan ifølge keynote speaker og CEO hos TopRank Marketing, Lee Odden, sikre både øget salg og øget ROI.

2) Gør content interaktivt og brug video

”By 2019, 80% of content consumed will be video”.

Så klart og tydeligt forklarede keynote speaker, Marcus Sheridan, hvordan video bliver fremtiden for content marketing. Hvis du ikke viser det med levende billeder, så eksisterer det ikke. Kan du skabe interaktivt content, der engagerer forbrugerne, er underholdende og som skaber personaliserede resultater, er det endnu bedre. Folk vil underholdes og engageres.

Bonussen er, at jo mere forbrugerne interagerer, jo bedre kender vi dem. Det interaktive content kan samtidig bruges til at indsamle data og indsigter til et fortløbende kendskab. 

'Context' og ‘conversation’ er de helt store buzzwords lige nu. Indholdet skal skabe værdi i netop den situation, modtageren befinder sig i – og det skal give mulighed for at interagere med afsenderen på en meningsfuld måde.

Mikkel Drewsen Head of Content & Social, No Zebra

3) Skab content med kunden og kunderejsen i centrum

Content marketing skal handle om kunden – ikke dig selv. Tænk dit content ind i kunderejsen og hav kundens ønsker i centrum. Et værktøj til dette var ifølge keynote speaker, Anita Caras fra Aol Advertising at tappe ind i kundernes content moments. ”Target consumers in their moment” og tilpas besked og format.

Hvis kunderne ønsker at blive inspireret, så giv dem nye idéer, anderledes vinkler og nye måder at tænke på. Hvis kunderne ønsker at finde ny viden, så opdater dem. Hvis kunderne ønsker at blive underholdt, så giv dem en mental pause og løft deres humør.

Den 6. juni holder No Zebra et event om den optimale kundeoplevelse. Meld dig til her

 

4) Undgå content waste - repurpose, reformat and republish

En stor del af alt det content, der produceres, distribueres aldrig. Det skaber et stort spild af content og ressourcer. Det handler om at tænke langsigtet, planlægge forud, huske KPI’er og indtænke målgrupper, formater og kanaler. Selv content der allerede er distribueret én gang, kan bruges igen, så længe det tilpasses nyt format og formål.

Tænk Repurpose, Reformat and Republish. Det er måske nemmere sagt end gjort, men med god planlægning og kreativitet, kan du med stor sandsyndlighed finde nye måder at genbruge tidligere content på.

5) Få brugerne til at (med)skabe dit content

Hvorfor producere alt dit content selv, når du kan få andre til at hjælpe? Brugergenereret content og influencer marketing har begge fokus på at få andre til at hjælpe med at producere content for dig.

Find, inspirér og engagér både interne og eksterne contributors, så fokus ikke kun er på at sælge, men at invitere til at deltage og skabe indhold. Skab en ramme for samarbejdet med formål, emner og fokus – og vigtigst af alt: Gør det let for folk at bidrage.

Forbrugerne foretager flere voice-searches, bruger tid i apps og ignorerer bannerannoncering. Det betyder et øget fokus på personaliserede budskaber og engagementsskabende aktiviteter, der skaber dialog med forbrugeren. Her rummer bl.a. marketing automation en masse gode muligheder for dialog og loyalitet.

Kasper Ebsen Partner og digital direktør, No Zebra

6) Sørg for buy-in og forankring hos ledelsen

Godt content er ikke isoleret til en enkelt funktion i virksomheden. Derimod skabes det bedste content, når der er buy-in fra ledelsen, og når produktionen er forankret i hele organisationen. Det handler om at involvere og engagere både ledelsen og hele organisationen i sin content marketing-indsats. 


 

7) Sig farvel til SEO, som vi kender det

Meldingen var klar fra flere talere på Clever Content 2017: Reglerne for SEO kommer til at ændre sig. I 2020 vil 50% af alle søgninger ifølge Lee Odden være voice-baserede, forbrugeres søgninger vil ændre sig fra forespørgsler til spørgsmål, og SEO-processen skal ikke blot være ”mobile first”, men ”mobile only”.

De vigtigste takeaways er, at content skal optimeres til mobil, og at forbrugerne vil have svar på deres spørgsmål. Det er dit job at sikre, at de finder svarerne, at de finder dem let og ikke mindst hurtigt.

”When customers ask questions, your job as a marketer is to make sure brand content is the best answer”. 

Læs også

Kasper Ebsen, CDO hos No Zebra
Hos No Zebra er vi eksperter i at vækste B2B- og B2C-virksomheder via en professionel digital tilstedeværelse og godt content. Det kan vi også hjælpe dig med.
Kasper Ebsen CDO, No Zebra

Relaterede blogindlæg

permission-bar image
Bliv klogere på e-handel...

Skriv dig op og få det nyeste nye fra eCommerce Insights på mail. Inspiration, viden og konkrete tips til din online forretning serveret på et sølvfad.