By No Zebra

APSIS One: Hvad kan den og hvordan adskiller den sig som Customer Data Platform?

12 nedslag: Hvad kan APSIS One som CDP og marketing automation-system?

APSIS One er landet. En Customer Data Platform bygget fra bunden ud fra erfaringer og ønsker fra APSIS' mere end 4000 kunder i +50 lande. Et svært og ambitiøst projekt, som dog tegner til at være ventetiden værd.

Se features inkl. demovideoer herunder - og se de 3 APSIS One-pakker til nederst på siden.


Det er ikke nogen hemmelighed, at APSIS One har været længe undervejs. Men NU er den her, og API'et til at integrere den nye Customer Data Platform (CDP) med andre systemer er netop launchet.

Da vi hos No Zebra har set og prøvet det nye APSIS One og er ved at implementere det for de første kunder, har vi herunder samlet de vigtigste ting omkring den nye CDP, der bl.a. giver mulighed for det så eftertragtede Single Customer View.
 

Apsis-One-overblik-over-features-og-muligheder-no-zebra


Designet ud fra 4000 kunders ønsker, erfaringer og input

APSIS har over 4000 kunder på tværs af 50 lande. De fleste i Norden.

Det er en vigtig pointe:

Ud over at trække på egne erfaringer fra tidligere APSIS-systemer, er APSIS One designet ud fra kunders ønsker, inputs, brugertests og problemer.

Kundernes ønsker var bl.a. en mere brugervenlig og fleksibel platform med flere muligheder end APSIS Pro, der kun indeholdt mail og SMS.
 

12 nedslag: Hvad kan APSIS One som CDP og marketing automation-system?

Vi vil ikke trække det i langdrag, men går direkte på de ting, hvor det nye APSIS One tegner lovende:


1) Nem opsætning og hurtigt i gang

Med APSIS One kan du med et enkelt script indsamle viden om dine kunders adfærd på tværs af kanaler. 

Det er især her, at APSIS One i følge APSIS selv adskiller sig fra konkurrenterne, hvor opstart og implementering både er meget dyr og tidskrævende. 
 

2) God brugervenlighed via flowbuilder og e-mail editor

APSIS One-platformen er designet ud fra en marketingmedarbejderens behov for indsigt, overblik og brugervenlighed. 

En af de fede og intuitive features er den nye flowbuilder, der både et let at bruge og hurtigt få overblik over fx de flows, segmenter og kanaler, du tracker og kommunikerer via.

Se APSIS' email builder herunder:
 

Apsis-One-email-builder-No-Zebra-er-Apsis-partner
 

3) Avanceret segmentering på tværs af kanaler og lister

Segmenteringen er også et af de steder, hvor APSIS One har fået et markant løft. 

Du kan således lave avancerede segmenter baseret ud fra fx

  • conditions
  • attributter
  • profile tags
  • events
  • response data

Segmenterne fungerer som en slags intelligent dynamisk filter og dermed ikke bundet til en statisk liste.

Et segment kunne være en gruppe, der har klikket på et link i en mail eller set på et specifik produkt på dit website. 

Profilerne kan blive en del af segmentet og forlade det igen, uden at du som marketing professionel skal gøre andet end opsættes regler for dette.
 

Apsis-One-tracking-paa-tvaers-af-kanaler-no-zebra
 

4) Kommunikér personaliseret til segmenter baseret på adfærd på tværs af kanaler

Fordi APSIS One er en Customer Data Platform bliver du samtidig i stand til at kommunikere til alle dine segmenter på tværs af kanaler.

Det fungerer således, at når du har et segment i APSIS One, kan du bede systemet sende netop dette segment ud til Facebook, LinkedIn, Google osv. og så bruge det/udelukke det, ligesom de andre segmenter, du ville lave til din annoncering.

Det skaber en ensartet oplevelse på tværs af kanaler, hvilket er en stor konkurrencemæssig fordel i dag.
 

Apsis-One-kundeprofiler-og-aktive-segmenter-no-zebra
 

5) Detaljeret indsigt i de besøgendes præcise adfærd og klik på dit site

Med APSIS Ones Website Tool kan du tracke brugerenes klik med content på dit site og gemme dem på profil-niveau.

Så kan du til enhver tid gå ind på hver bruger og se, hvad vedkommende har klikket på på dit site.

Se her:

Apsis-One-Website-Collect-og-segmentering
 

6) Overblik: Hvilke kanaler og datakilder har brugerne benyttet

Med ovennævnte Website Tool kan du opsamle og se, hvilke præcis hvilke kanaler og datakilder, der ligger til grund for besøget.

Herunder Google Ads, SEO/SEM, Facebook ad referral og file download. APSIS One vil også kunne samle data fra hjemmesider bygget som Single Page Applications.



 

7) Integration og segmentering på tværs af CMS, CRM og marketingkanaler

APSIS One har indbyggede integrationer til de mest gængse CMS og CRM løsninger som fx Microsoft Dynamics. Det giver dig mulighed for at lave og bruge dine segmenter fra APSIS One direkte i CMS'et.

Mere konkret:

Det bliver muligt at evaluere individuelle besøgende på websitet op imod dine segmenter i APSIS One og dermed lave individuel personalisering baseret på data, der eksempelvis findes i CRM i stedet for kun i CMS'et.
 

8) Single Customer View

Som du måske har luret, giver punkt 4, 5 og 6 dig det, som de fleste marketing og ecommerce folk ønsker i dag: 

Muligheden for single customer view, der giver dig det fulde overblik over adfærd på tværs af kanaler for hver enkelt kunde/brugere.

Dette overblik finder du under "Audiences".

Apsis-One-single-customer-view-No-Zebra
 

9) "GDPR-knappen" og "Right to be forgotten"

Dette er også en vigtig og fed ting ved APSIS One:

Via ovennævnte single customer view kan du holde styr på, hvilke permissions og data, der er samlet på den enkelte.

Dermed kan du med et enkelt klik på "GDPR-knappen" sikre kundernes ”ret til at blive glemt” eller via en simpel eksport få et udskrift af al den data, du har om kunden, hvis de ønsker at se det.
 

10) Integreret SMS-modul

APSIS One har et indbygget SMS-modul, så du slipper for integration til et eksternt SMS-system. 

SMS-modulet giver dig også mulighed for at sende SMS'er til udlandet, hvis du har kunder i flere lande.
 

11) Indbygget event management modul 

Hvis du afholder events, seminarer osv. vil du elske, at dette er indbygget.

Netop events kan udfordre mange e-mail marketing systemer, fordi folk ofte ikke kan afmelde sig et event uden at unsubscribe fra din mailliste. Og det ønsker du ikke.
 

12) Lav surveys direkte fra APSIS One – og få svarene koblet til profilerne

Dette er også temmelig smart: Med survey-funktionen kan du løbende lave små undersøgelser, som du kan bruge til at optimere dit site, men også til at evaluere dine events.

Svarene bliver naturligvis koblet til kundens profil, så du beholder alle de værdifulde input.


 

Se de 3 APSIS One-pakker

APSIS har delt deres One op i 3 pakker:

 

1) APSIS One Essential indeholder:

Apsis-One-Essential-No-Zebra

 

2) APSIS One Expand tilføjer følgende features til Essential-pakken:

Apsis-One-Expand-No-Zebra

 

3) APSIS One Enrich indeholder følgende ekstra features:

Apsis-One-Enrich-No-Zebra

 

Vil du høre mere?

Du kan naturligvis kontakte os og bede om en uforpligtende demo, så kan vi fremvise APSIS One indefra, så du kan se, hvordan det fungerer og om det ville give mening for jer.

Tak for din tid!

/Thomas Duerlund og Camilla Uldahl
No Zebra
[email protected]

 

Hvad vil du nu?

  1. Se hvilke tech-virksomheder No Zebra er partnere med?
  2. Se 20 e-mail tips til det gode nyhedsbrev?
  3. Kontakte No Zebra?